Felicia

Mitt liv har börjat.

Publicerad 2014-05-23 11:36:10 i

Hej och hå det var hundra år sen! Men jag har haft fullt upp med att ploppa ut ett barn och så hahha. Ja, lilla Tristan är redan 5 veckor nu och han är det finaste som finns. Kan inte fatta att jag och Sam har skapat denna lilla unge. Förlossningen gick SJUKT fort. Vaknade kl 04.15 (tror jag) av att jag fick en blödning, en kvart senare kom värkarna och inom nån timme kom dom var 5:e minut så det var bara att åka in. När vi väl var inne så kan man väl säga att jag blev "bortglömd" inne på rummet men jag trodde typ  det var normalt och härdade ut smärtan. När jag väl blev undersökt hade jag förjävla ont och barnmorskan såg nästan chockad ut när hon sa att jag var öppen 10 cm! Jag brast ut direkt: "Va, så jag kommer inte hinna få epidurak!?!?". Har sett alldeles för många förlossningsavsnitt för att va så naiv. Och såklart hann jag inte. Mamma var lika chockad att jag hade varit öppen 10 cm och hann knappt in i tid till sjukhuset innan det va dags att pusha haha. Helt sjukt att man fött ett barn. Förlåt men det är inget jag rekommenderar. Alla hyllar det så jäkla mkt men jag kände när hela min vagina sprängdes och det var inte kul. Man är ju mörbultat ett bra tag efter. Men nu är han iaf här min lilla "budder". Ja, han kallas för "Butter" för han ser så jävla tuff och tjurig ut hela tiden. Men han ska väl ha en såndär "svår" och mystisk blick som ska få tjejerna på fall när han är äldre. ;)
 
Det är typ 30 grader varmt och nu behöver vi ta en promenad känner jag! 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela